طراحی دکوراسیون داخلی خانه در تهران

ورود به خانه‌ای جدید، یکی از لذت‌بخش ترین اتفاقات زندگی است. این لذت با طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان یا منزل در تهران به شکلی درست، بیشتر هم خواهد شد. توجه به این نکات که در طراحی دکوراسیون خانه و منزل در تهران، فضاها در جای مناسب و به شکل مناسب انتخاب شوند و نورپردازی و متریال چه طرح و رنگی داشته باشد، امن و دلنشین بودن منزل را برای شما دو چندان می کند.

گروه اُرسی تا با داشتن یک تیم حرفه‌ای در زمینه ارائه انواع خدمات طراحی و دکوراسیون داخلی در تهران فعالیت دارد. برای ثبت سفارش یا درخواست مشاوره کافیست فرم سفارش را پرکنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

البته رفتن به خانه‌ای جدید، تنها مورد برای طراحی دکوراسیون نیست؛ در بسیاری از موارد صاحبان خانه به دلیل خسته شدن از طراحی فعلی به فکر تغییر و تحول جدید می‌افتند، که نیازمند به طراحی داخلی دکوراسیون و بازسازی ساختمان خود می‌شوند. اما در این راه شناسایی نیاز افراد خانه و هزینه آن‌ها و اینکه به چه سبکی علاقه دارند، بسیار مهم است.

اصول طراحی دکوراسیون خانه

برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل و خانه خود در شهر تهران، چه آپارتمان و ساختمان قدیمی و سنتی باشد، چه ویلایی و دوبلکس و کلاسیک، ما اینجاییم تا بهترین طراحی داخلی ساختمان شما را با توجه به سلیقه شما ارائه دهیم و پس از آن اجرایی کنیم.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل در تهران به چه معناست؟؟

طراحی و دکوراسیون دو بحث جدا هستند. گرچه همواره در کنار هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما تفاوت‌های جزئی دارند که بد نیست از آن‌ها با‌خبر باشید. معمولا برای طراحی، نیاز به مدرک و آموزش‌های خاص این حوزه است، اما ممکن است افراد دکوراتور، مدرک خاصی نداشته باشند و برحسب تجربه، این حرفه را آموخته باشند. طراحی به معنی، شکل دادن و تعیین ساختار اجسام و اشیا مختلف است و دکوراسیون به نحوه چیدن و قرار‌گیری این اجسام ربط دارد. اما به صورت کلی خیلی از افراد این دو تخصص را باهم دارند و همزمان این کار را انجام می‌دهند.

به طور کلی طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان در تهران، به قرارگیری درست و به جای وسایل، رنگ‌آمیزی صحیح هر منطقه از خانه، نحوه و سبک چیدمان و قرا‌گیری وسایل و… می‌پردازد. برای برخی از افراد، زیبایی و ظاهر خانه آنقدر مهم است که آن‌ها از طراح حرفه‌ای دکوراسیون، برای انتخاب رنگ‌ها و چیدمان و انتخاب وسایل کمک می‌گیرند. با طراحی مناسب هر بخش از خانه، جلوه ویژه‌ای به آن ببخشید. هال، پذیرایی، اتاق‌ها، سرویس بهداشتی و… هر کدام نیاز به طراحی مشخص خود دارند. همچنین از نظر سبک هم تفاوت‌هایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

انواع سبک های دکوراسیون منزل

انواع طراحی دکوراسیون داخلی خانه تهران

همان‌طور که گفته شد، طراحی دکوراسیون انواع مختلفی دارد؛ که هم به شرایط و ویژگی‌های خانه شما و هم به علاقه شما مرتبط است. از انواع این سبک‌ها می‌توان به قدیمی و سنتی، مدرن، کلاسیک، گرمسیری، مینیمالیستی و … اشاره کنیم، که برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان در تهران به کار می‌روند. اما اینکه این سبک‌های مختلف هرکدام چه تفاوت‌ها و ویژگی‌هایی دارند و برای چه سلیقه و نیازی مناسب هستند؛ نیاز به توضیح دارد که در ادامه در مورد هر کدام به تفصیل توضیح خواهیم داد.

طراحی دکوراسیون خانه به سبک سنتی در تهران

طراحی سنتی به طراحی گفته می‌شود که حس خانه‌های قدیمی را زنده کند. ممکن است این طراحی الهام گرفته از دوره‌ای خاص باشد یا از وسایل عتیقه و قدیمی در آن استفاده شود. عناصر اصلی این طراحی شامل موارد زیر هستند:

  • منعکس کننده بخشی از تاریخ
  • مبل‌ها با روکش چوبی
  • قطعات و وسایل عتیقه و قدیمی
  • تقارن وسایل و مبلمان
  • رنگ‌های خنثی و آرامش‌بخش
  • پارچه‌های زینتی و گران‌قیمت و طرح‌های پیچیده

این نوع طراحی داخلی، برای کسانی که علاقه زیادی به سبک سنتی و آثار گذشتگان دارند مناسب است. طراحی دکوراسیون سنتی ساختمان در تهران می‌تواند از عکس‌ها و تابلو‌های قدیمی و نقاشی‌هایی که به دوران خاصی اشاره دارند، شامل شود. برخی از نشانه‌ها و ویژگی‌های طراحی سنتی شامل چوب تیره‌رنگ و طرح‌های پیچیده فرش و پارچه‌ها و استفاده از المان‌های قدیمی است.

بارزترین ویژگی طرح سنتی این است که دیوارها معمولا رنگ‌های خنثی و کم‌رنگی دارند. که باعث شود تا مبلمان و وسایل تزئینی و عتیقه، برجسته‌تر دیده شوند. عاشقان این سبک همچنین علاقه زیادی به جزییات پیچیده در طراحی‌های چوب و پارچه و فرش دارند. از مهم‌ترین اصول طراحی دکوراسیون منزل به سبک سنتی در تهران، تقارن است؛ به این معنی که همه وسایل خانه شامل مبل‌ها و لامپ‌ها و وسایل دیگر باید به صورت جفتی باشند. در این حالت شما نیاز به نقطه کانونی دارید که می‌توانید از پنجره‌های بزرگ یا شومینه یا حتی تلویزیون استفاده کنید.

طراحی دکوراسیون منزل به سبک مدرن

طراحی دکوراسیون منزل به سبک مدرن در تهران

امروزه با پیشرفت فناوری و تکنولوژی، استفاده از این طرح بسیار رایج شده است. همچنین ساخت خانه‌های جدید به سویی رفته است که گاه مجبور به استفاده از این طرح هستید. اما طراحی مدرن دکوراسیون ساختمان در تهران طرفداران بسیاری دارد و حتی می‌توان آن را با سبک‌های کلاسیک‌تر، ادغام کرد. ویژگی‌های اصلی این طرح شامل موارد زیر است:

  • عدم حضور تزئینات
  • عدم وجود تقارن‌های عمدی
  • ساده و بدون شلوغی
  • فرش‌های ساده
  • مبلمان دارای خطوط و اشکال خاصی هستند و از موادی مانند فلز، کروم یا شیشه ساخته شده‌اند و با صیقل‌کاری صاف و درخشنده شده‌اند

طراحی دکوراسیون کاملا با بی‌نظمی و شلوغی در تضاد است. برای کسانی که عاشق طرح‌های ساده و مدرنیته هستند، طراحی مدرن داخلی دکوراسیون منزل در تهران، گزینه عالی است. طراحی داخلی به سبک مدرن، همچنین شامل عناصر و وسایلی است که به طور کلی احساس گرم و آرامش را القا می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این طرح استفاده از رنگ‌های ساده مثل سیاه و سفید است که طراحان این سبک علاقه زیادی به آن‌ها دارند. همچنین ممکن است در برخی نقاط با رنگ‌هایی نظیر زرد و آبی هم ترکیب شوند.

طراحی پراکنده

طراحی پراکنده، نمایش‌دهنده عناصر متضاد از جمله رنگ، مبلمان و وسایل است. اگر در آن زیاده‌روی شود، ممکن است وحشتناک به نظر برسد، اما تضاد در حد اعتدال، سبکی بسیار پرطرفدر است که زیبایی‌های خاصی دارد. اصلی‌ترین ویژگی این طرح استفاده از تضاد و ترکیب رنگ‌ها و وسایل مختلف است.

طراحان دکوراسیون خانه در تهران به این سبک، به ترکیب رنگ‌‌ها و استفاده از تضاد علاقه زیادی دارند. آن‌ها عاشق ترکیب کردن طرح‌های مدرن و جدید با سبک‌های قدیمی و کلاسیک و ایجاد طرحی کاملا تازه و منحصر به فرد هستند. آنها تمایل و علاقه دارند که ایده‌ها را از انواع مختلف گرایش ها، سبک‌ها و همچنین دوره‌های زمانی مختلف کسب کنند. طراحی به این سبک، قانون و روش خاصی ندارد و بهتر است بگوییم قانون‌مند نیست!

نکات مهم در طراحی دکوراسیون منزل به سبک گرمسیری

طراحی دکوراسیون منزل به سبک گرمسیری

سبکی خاص و شاید کم‌طرفدار، اما طرفداران پروپا قرصی دارد! ویژگی‌های این طراحی شامل موارد زیر است:

  • برانگیختن حس جنگل و ساحلی
  • سقف‌های بلند
  • تک‌رنگ و رنگ های روشن
  • لوازم جانبی و وسایل چوبی
  • گیاهان زیاد
  • کفپوش چوبی با فرش‌های قرمز رنگ
  • استفاده از مجسمه‌ها و اشکال حیوانات مختلف

شاید سبک عجیب به نظر برسد اما باید گفت طرفداران این سبک، هیچ‌جوره راضی به تعویض طراحی دکوراسیون منزل خود نمی‌شوند.

معرفی سبک کلاسیک و سفارش طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک

طراحی مینیمالیستی منزل در تهران

همانطور که از اسم این نوع طراحی مشخص است، طراحی‌های دکوراسیون داخلی مینیمالیستی در تهران کاملا ساده و بی آلایش هستند. طراحان این سبک، بر اساس این اصل که کمتر، بیشتر است، طراحی‌های خود را انجام می‌دهند. بنابراین آن‌ها چند مورد از بهترین و ساده‌ترین طرح‌های مدرن را انتخاب کرده و آن‌ها را حتی به میزان بیشتری هم ساده می‌کنند. نظریاتی وجود دارد که طراحی مینیمالیستی در قرن بیستم آغاز شده است و در ابتدا تحت تاثیر طرح‌های بسیار ساده و ظریف ژاپنی‌ها قرار گرفته است. طراحان داخلی مینیمالیستی مدرن همواره از رنگ های سیاه، سفید و اصلی در طراحی خود استفاده می‌کنند.

معرفی سبک مینیمال و سفارش طراحی دکوراسیون داخلی مینیمال

طراحی کلاسیک

می‌توان گفت از بهترین و پر‌طرفدرا‌ترین سبک‌های طراحی در تمام جهان طراحی دکوراسیون خانه به روش کلاسیک است. در این طراحی‌ هم مانند طراحی سنتی، باید تقارن را رعایت کنید، اما نیازی به استفاده از رنگ‌های پیچیده و خیره‌کننده نیست. همچنین استفاده از تابلو‌ و وسایل هنری هم می‌تواند نکته مهم و قابل توجهی باشد.

نکات مهم در چیدمان دکوراسیون منزل در تهران

برای داشتن یک چیدمان و طراحی دلخواه و متناسب، باید چند نکته را بدانید و حین اجرا، آن‌ها را در نظر بگیرید. این نکات مربوط به مراحل خرید وسایل خانه، دقت به میزان فضای موجود، توجه به سبک و طرحی که با سلیقه و سبک زندگی شما سازگار است، نوع کاربری مکانی که برای آن طراحی می‌کنید. (حمام، اتاق خواب، آشپزخانه و …) و در نهایت مهم‌ترین و اصلی ترین عامل، میزان بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید. در مورد تمامی این نکات، در ادامه توضیح داده‌ایم و دلایل اهمیت آن‌ها را نیز بیان کرده‌ایم.

نکات مهم و کاربردی در چیدمان دکوراسیون منزل

باید‌ها و نبایدهای طراحی

اولین نکته مهم در چیدمان دکوراسیون خانه در تهران این است که هیچ‌گاه با خرید یا چیدمان مبل‌ها شروع نکنید. ممکن است در انتها فضایی مناسب برای بقیه موارد وجود نداشته باشد و مجبور به طراحی و چیدمان مجدد خواهید شد. می‌توانید از اتاق‌های خود شروع کنید. اندازه و فضای خانه شما، نکته بسیار مهمی است. در هنگام خرید وسایل و لوازم مورد نیاز خود، به فضای موجود در خانه خود توجه کنید. فضایی برای رفت و آمد راحت در نظر بگیرید و تمام فضا را با وسایل پر نکنید.

مرحله بعدی انتخاب طراحی است که شما می‌پسندید، شما باید بدانید دوست دارید در چه محیطی زندگی کنید. محیط خانه، باید به شما حس آرامش و امنیت را منتقل کند. پس باید به دنبال طراحی‌های مناسب منزل بگردید. برای این منظور می‌توانید از کارشناسان و طراحان متخصص طراحی دکوراسیون خانه مشورت بگیرید. شما همچنین می‌توانید از طرح‌های موجود الگوبرداری کنید و با استفاده از چندین طرح مختلف، طرحی نوین برای خود ایجاد کنید. در واقع تمام مزایای طرح‌های مختلف را باهم ترکیب خواهید کرد.

توجه به نوع مکانی که دارید برای آن طراحی می‌کنید هم مهم است. آشپزخانه، اتاق، حمام، هال، پذیرایی و… همگی نیاز به طراحی مخصوص دارند. با رعایت این نکته، باعث می‌شوید در هر نقطه‌ای از منزل که باشید از آن لذت ببرید. بودجه طراحی را هم باید درنظر بگیرید اگر قصد دارید از طراح باتجربه‌ای کمک بگیرید، باید این را بدانید که علاوه بر خرید لوازم و وسایل مورد نیاز، هزینه دستمزد و هزینه حمل و نقل وسایل هم با شما است. همواره طبق بودجه‌بندی خود جلو بروید.

نمونه کار ها

نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای
طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان در تهران
طراحی دکوراسیون حرفه ای دفتر کار در تهران
طراحی دکوراسیون شیک ساختمان در تهران
نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب
نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی مدرن
نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی ورودی ساختمان
نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مطالعه
نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک نئو کلاسیک
نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک مدرن
نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی شیک
نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی خاص
نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی حرفه ای و خاص
طراحی دکوراسیون سالن پذیرایی منزل در تهران
طراحی دکوراسیون داخلی منزل در تهران
طراحی دکوراسیون لاکچری در تهران
طراحی دکوراسیون خانه در تهران
نمونه کارها طراحی داخلی مدرن و حرفه ای
نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی به سبک کلاسیک
نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی در تهران
نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب
نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب به سبک کلاسیک
نمونه کار طراحی دکوراسیون داخلی شیک و باکلاس

چیدمان دکوراسیون داخلی منزل در تهران امری حساس و بسیار اثرگذار است. شما باید بدانید قبل از شروع طراحی، از طراحی جدید خود چه می‌خواهید. آیا هدف فقط تغییر چند وسیله از نظر مکانی است یا به طور کلی سبک طراحی را عوض خواهید کرد. سبک‌های مختلفی در طراحی دکوراسیون خانه وجود دارند که ما به چند مورد از آن‌ها پرداختیم. سبک مورد علاقه خود را پیش از هر اقدامی مشخص کنید. اگر قصد طراحی مجدد منزل خود را دارید، می‌توانید با استفاده از انواع راه‌های ارتباطی، با همکاران و کارشناسان ما مشورت کنید که بهترین گزینه را انتخاب کنید.

شرکت اُرسی تا، ارائه دهنده بهترین و باکیفیت‌ترین طراحی دکوراسیون و خدمات بازسازی و نوسازی در تهران می باشد. برای استعلام قیمت و مشاوره تخصصی در زمینه طراحی، بازسازی با ما تماس بگیرید.

مقالات اُرسی تا

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

محاسبات زیر را انجام دهید :